Isnin, 19 September 2011

Luahan Hati (Part 2)

...hari berganti hari,tahun berganti tahun.Semakin lama semakin aku dapat rasakan rasa iri hati dia terhadap diri aku.Terima kasih Ya Allah keranaMu aku kuat menempuh segalanya...

Anak yang bongsu sangat rapat denganku ketika itu.Dialah penawar hati aku.Dialah yang ceritakan segalanya kepada aku tentang sikap kakaknya bila berada dengan mak kandungnya.Dia memburuk-burukkan aku.Aku terfikirkan apa salah aku pada dia?Sedangkan apa saja yang dia inginkan pasti aku penuhi.Aku layan dia baik je.Tapi kenapa dia memburuk-burukkan aku pada mak kandung dia?

Aku masih bersabar dengan kerenahnya.Apa saja yang aku buat tak kena di matanya.

Aku cuba ambil hati serta jaga hatinya.Tak pernah sesekali aku memarahi dia.
Tapi 1hari aku dah tak sanggup lagi nak pendamkan sendiri.Aku luahkan pada ayahnya.Ayahnya hanya diamkan diri.Aku faham keadaan ayahnya,disana anak,di sini bakal isteri.Ayahnya cuba mainkan peranan supaya anaknya menerima diri aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan