Selasa, 20 September 2011

Luahan hati (Part 3)

morning semua!!!Harap blog ni tak membosankan korang. :) Sambung kisah semalam ye...

Ayahnya mainkan peranan supaya anaknya menerimaku.Aku sabar,aku tak pernah melenting atau marahkan dia.Biarlah apa anggapan dia terhadap aku,aku kuatkan hati.Cuba buat yang terbaik untuk semua.

Peristiwa yang masih aku ingat,dia cakap pada adik dia yang aku ni "batu api" sebab aku selalu buat ayahnya marah pada anak-anaknya.Alhamdulillah terima kasih sebab anggap aku cam tu.Yang batu api ni la yang jaga dorang saat ayahnya keluar bekerja,masakkan untuk dorang.Bagi apa saja yang dorang inginkan.Sekali lagi aku mengadu dan tanya pada ayahnya kenapa aku dianggap sebegitu??!

1 malam,ayahnya tak tertahan lagi dengan kerenah anak-anaknya.Dia ajak kami semua bersemuka.Anaknya tak mengaku segala apa yang dia lakukan selama ni.Aku sabar dan aku akan ingat apa saja yang dia dah lakukan pada aku.

Pernah juga,ayahnya balik lambat sebab ambik aku kat tempat kerja padahal kerja aku habis jam 5.Sampai rumah,anaknya dah masm mencuka sebab ayahnya lambat.Ayahnya bagitau bawak aku gi klinik,dia cakap pada ayahnya,dia sakit pun tak gi klinik.Sekali lagi aku terasa hati.Tapi aku diamkan je.

Pernah jugak kami nak keluar sama,semua dah siap.Semuanya nak ikut keluar.Tiba-tiba dia tengok aku dan adiknya cantik-cantik,dia tak jadi ikut sebab dia tak mekap macam kami.Tapi ayahnya memujuk dan aku mekapkan dia dengan rela hati.Walaupun apa saja yang dia buatkan pada aku.Aku masih boleh terima dia seadanya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan